onsdag, januari 28

SAIK - Vetlanda 5-4

Shit vilken match. Med Sjösten som domare kan allt hända och så gjorde det också kan jag lova. Nya hörnregeln existerar inte för honom kan jag be och få tala om. Det blev två hörnor i rad för Vetlanda utan något spel innan. Men det är ju domaren som dömer. Vissa lägen skulle det har varit utvisning men domaren valde att blunda. SAIK låg under med 2-4 som mest och vi stod och snackade om att SAIK skulle behöva göra 3 mål för att vinna. Och så gjorde dom också. Mossan måste vara sjukt missnöjd med den här matchen utifrån hans insatts i matchen. Han hade minst 5 kvalificerad lägen som han kunde göra mål på men han missade eller så rädda målvakten.

Den här seger innebär att SAIK gick om Vetlanda i tabellen. Men förlorar vi mot Edsbyn på söndag så är vi väl nere på fjärde igen. Om ni inte har nått annat för er på söndag 15.45 tycker jag ni ska kolla på bandy på svt. Tror det är svt24 men är inte säker.

Idag när vi stod på läktaren kom Pigge och hejade på mig och Angelica. Sen slängde "han" sig i famnen på oss och skulle ha en kram. Angelica hade sagt att hon ville ha en kram innan hon fick det. Men jag undrar verkligen vem som är Pigge? "Han" verkar ju känna igen oss men vi vet inte vem det är. Nyfiken. Är det någon som vet så får ni gärna berätta.

Lägger in bilder imorgon från matchen. Ska sova nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar