måndag, januari 19

Oj vilken dag

Den här dagen började med att jag tyckte klockan ringde för tidigt men det är ju som vanligt. Gick upp och började packa väskan men det jag skulle ha med mig till tentan. Kom iväg så jag var på skolan till 20 över 8. Snackade lite med kurskamraterna om tentan och ingen kände sig supertaggad. Usch vilken tenta. Satt i 3 ½ timme och ändå gick jag först av alla i min kurs. Vet inte om det var jag som var dålig eller vad det var. Vi får väl se när jag får tillbaka den.

Satte mig i bilen och åkte hem trodde jag i alla fall. Snackad med Angelica om att jag skulle hem till henne ett slag då känner jag att bilen börjar skaka så jag säger åt henne att jag måste lägga på. Jag bromsar in som tusan och kör in mot kanten och ser då att jag har fått PUNKA!!!!! Varför händer det alltid mig för? Jag ringer till Emil och han svara och jag har typ panik. Ringer till mamma ingen svarar, ringer till pappa han har mobilen AV, ringer brorsan ingen svarar. Va fan ska jag göra nu tänkte jag. Morfar är med mamma, moster är på väg till Thailand lika så hela hennes familj. Ingen jag vet är hemma och har bil + körkort. Jag är utelämnad. Ringer som en dåre till alla. Till slut efter kanske 40 min så får jag tag i brorsan som säger att han kommer. Problemet är att han bor i Storvik som ligger 4 mil bort och han måste till Gävle och vända för att komma dit jag är. Tar han drygt 40 min att komma till mig. Men som tur är så kunde han byta däck åt mig så jag kunde åka hem. Jag valde att åka gamla vägen hem. Man får inte åka mer än 80 km/ timmer heller så.

Först tenta sen det här. Kunde ju inte bli sämre dag.. Uscha. Och snart är det besiktning på bilen också. Få se om man kan laga däcket. Jag hoppas verkligen det.

Ikväll blev det en lugn kväll med handboll med Emil. Rolig match. Hade även bandymatchen på liv uppdatering och dom vann till slut. låg under med 3-0 och vann med 3-4 ååå va bra. Shit förlora på Kazakstan kan man ju bara inte.

Nej nu ska jag och Emil lägga oss i sängen och gosa och kolla på National treasure 2. Sen sova.
Ha det så bra..


2 kommentarer:

  1. Usch, din panik smittade av sig på mig när du ringde :O
    I sådana här lägen önskar jag att jag kände fler med körkort som kunde komma och hjälpa dig. <33

    Synd att du inte orkade ses idag, men jag förstår dig faktiskt!
    Hoppas du och Emil har de mysigt:)

    puss och kram

    SvaraRadera
  2. Angelica:
    Ja det förstår jag det var inte meningen men jag visste inte vem jag skulle ringa.

    Ja men vi får ta det imorgon iställer eller hur:) Ja vi hade de mysigt:)

    SvaraRadera