lördag, januari 24

Hemma igen

Då har vi varit till Sthlm då. Ganska rolig resa måste jag säga. Började väl si så där. Vaknade av klockan imorse och undrade vad det var som lät och tänkte varför ringer den jag ska väl inte till skolan!?

Men det var bara att pallra sig upp. Det var omöjligt att få liv i Emil han ville sova mer så jag gick ner och började göra mig i ordning. Såg att det var skitväder ute, uscha. Fick till slut liv i Emil och vi åkte iväg. Åkte och handlade lite som vi skulle ha med oss. Sen hem till Angelica och parkerade bilen där. Gick till busshållsplatsen. Vi stod där och väntade på bussen och det var värsta ovädret. Blåste och snöade och det var kallt som tusan. Bussen blev 20 minuter sen. Hann tänka många tankar innan bussen kom. Men som tur var så kom den. Resan till Sthlm gick bra.

Hehe vi fick polistransport till Hovet för det var massa bilar och männsikor som blockerade vägen så vi inte skulle få komma fram:). När vi kom in på hovet så hade de spärrat av vårat område, tänkte först vad tror dom vi är för hulliganer sen kopplade det och jag fattade att dom var mer rädd för att Djurgårdsfansen skulle hoppa på oss.

Matchen var underhållande och Brynäsklacken var faktiskt bra och det var bra drag. Vi ledde med 1-0 men sen blev de 1-1. I sista peridoen ägde Brynäs matchen och hade minst 5 kvalificerade målchanser. Det blev inget mål. Istället när det var 3 min kvar fick Brynäs en 2+2 utvisning. Ingen fattade varför det blev 2+2 så Czarnecki och dom i båset slängde med en flaska tror jag det var så det blev en till utvisning för Brynäs. Brynäs skulle då spela 3 mot 5 i 2 min sen 4 mot 5 sista minuten. Men Djurgården gjorde mål och det kan dom verkligen tacka domaren för. Uscha va tråkigt. Men men det är bara en hockeymatch.

Vi fick stanna tills alla Djurgårdare hade lämnat Hovet sen fick vi gående polistransport til bussen. Hehe kul att stockholmare kan vara så dumma.:)

Nu är vi hemma i alla fall.

Och jag känner mig hängig som tusan. Kommer nog ligga däckad imorgon. Har ont i halsen och snorig. Usch jag som har så mycket att göra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar