torsdag, januari 29

Jag

I veckan i skolan pratade vi om hur vi kände att våran skolgång hade varit. Jag hade kunnat stå och prata i flera timmar om hur jag har blivit behandlad i skolan men jag kände att jag inte orkade snacka om det med så många människor som jag inte känner. Det hade nog varit skönt efteråt men jag gjorde det aldrig. Just nu känner jag att jag har nog blivit fruktansvärt stärkt som människa för att jag var med om allt det där. Ibland känner jag att jag inte duger som jag är och att jag måste ändra på mig för alla andra är ju så himla mycket bättre än mig. Men ingen annan kan gör eller vara mig bättre än vad jag kan. Jag är unik precis som jag är och accepterar inte folk mig för den jag är så finns det andra människor jag kan lägga min energi på.

Jag har ofta tänkt på att jag kan få det så mycket bättre på något annat ställe. Min familj har inte alltid varit den bästa men jag vet att dom alltid har älskat mig och det gör dom fortfarande. Jag och min yngre bror har fått bra kontakt nu sen jag blev äldre. Han är verkligen som en bror för mig. Han är världens bästa. Mina föräldrar har alltid funnits där för mig när jag har haft problem med skolan eller vad det nu kan ha varit. Men vi har haft våra duster också men vi älskar varandra. Jag och Emil har inte heller alltid haft det så bra. Hösten som var har varit jobbig för oss och det gjorde att vi nästan gick åt varsitt håll i livet men jag är otroligt glad och tacksam för att vi fortfarande håller ihop och nu är vi starkare än någonsin tillsammans. Jag älskar dig mer och mer. Min nya familj jag har fått genom Emils familj är jag så glad för, Jim och Malin som jag tycker jättemycket om.

Jag känner att man måste verkligen ta hand om varandra medans man kan och har tid. Helt plötsligt så finns inte ens nära och kära där nå mer. Jag ångrar att jag inte umgicks mer med min mormor medans hon var vid liv. Men jag hoppas verkligen att hon inte tänkte att jag struntade i henne för det gjorde jag verkligen inte. Hon var den bästa mormorn man kunde ha. Träffade henne minst en gång i månaden i alla fall. Saknar min mormor så himla mycket. Om du hade känt min mormor så förstår du vad jag menar.

Nej nu får det vara nog för idag.

3 kommentarer:

  1. Du är så otroligt smart vännen!! Önskar att jag kunde hitta samma positiva inställning som du har! Ge mig lite av din inställning är du snäll!<33

    SvaraRadera
  2. Angelica:
    Ja jag hoppas jag kan ge dig lite av den för jag vill att du ska må bra sötis..

    SvaraRadera
  3. Jag blev lite gråtfärdig nu! Du är så bra Emelie! Kram kram Malin

    SvaraRadera