fredag, januari 9

Bandy.

Ikväll var det bandy på vallen igen. Trodde de skulle bli en svår match för SAIK och även så började de. Efter nån minut hade Sirius tagit ledning med 0-1 på hörna. Fan SAIK gör aldrig mål på hörna men dom gjorde de på deras första. SAIK spelade segt men spelade upp sig rätt hyggligt ändå. Domarna i elitserien är enligt min åskit under all kritik de dömmer som dom tycker passar bra och är frukansvärt nonchalanta. Solklar utvisning för Sirius och Murren väljer av att dömma att säga ett par väl vald ord till domaren och blir på samma veva utvisad. Jag hade nog inte heller kunnat hålla käften om jag varit Murren. Stod och var grymt förbannad ett tag.

Sirius drog senare på sig 2 utvisningar men SAIK fick inte det att funka så dom valde att ta timeout. Bra gjort måste jag säga blev helt annat spel. Nu var ställningen 2-1 och det var väldigt trevande fram och tillbaka. SAIK började spela igen. Emil ger mig en kommentar:
- Tror jag inte sett Mikko göra nått mål denna säsong.
Sagt och gjort nån minut senare sätter han 4-1 till SAIK. Hehe det var ganska roligt.
Matchen slutar i alla fall till slut med 5-2 till SAIK. Så kul att vi kunde slå Sirius så deras svit blev bruten.

När vi går ut från Vallen kommer de massa Sirius suppotrar och skriker:
- Vi ligger före i tabellen före i tabellen .... osv.
Jag kunde verkligen inte hålla käften jag skrek tillbaka:
- Ni förlorar ALLTID på Vallen ALLTID på Vallen.. osv.
Vet inte om det var så smart men jag tyckte det var ganska kul i alla fall då Sirius inte har vunnit på Jernvallen sen 1994..

Innan matchen började kom Sanna och frågade om jag och Angelica ville hjälpa och hålla bengaler även denna gång. Ja varför inte sa vi och gick iväg. När vi står där kommer Sirius spelarna ut innan SAIK och börjar skjuta bollar, då jag står precis bakom målet så skjuter dom nästan bollarna på mig. När spelarna kommer in försöker jag starta min men det gick inte så bra usch vilka dåliga.! Då passade jag på att ta en av bollarna som låg där precis bredvid mig:) Så nu har jag en egen lite rosa bandyboll:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar