måndag, februari 2

Trött

Det gick väldigt bra att jobba idag måste jag säga. Nöjd med mina lektioner jag hade. Det blev ingen livskunskap vi jobbade vidare med Universum istället. Det är intressant och eleverna tycker också att det är intressant. Den lektionen som jag hade eleverna själv på hade jag veckansord som det kallas. Då jobbar dom i en bok med några ord som dom sen får i läxa också. När alla var klara med de så läste jag högt ur en bok. Jag tycker det är så roligt att läsa högt för eleverna. Det är verkligen en konst att kunna läsa högt för eleverna och få dom intresserad så de sitter still och lyssnar. Jag läste Dummerjöns för dom och dom verkade verkligen gilla den för dom skrattade och efteråt gick dom omkring och pratade om den. Roligt när jag har lite egna grejer jag kan göra med eleverna.

Hade eventuellt kunna få jobba imorgon för det är många lärare borta nu i influensan eller i alla fall förkylda. Men tyvärr så kunde jag inte imorgon då jag ska in till skolan och ha lektion och sen ska vi jobba lite med våra gruppuppgift så vi slipper åka in på onsdag till skolan. Just nu skulle jag bara vilja vara hemma för jag känner mig hängig igen eller fortfarande kanske man ska säga. Ska lägga mig och vila en stund igen snart. Bästa medicinen är ju att vila.

Idag när jag kom hem från jobbet kom William och Göran hit en sväng. Trevligt att träffa dom igen. Jag tycker så mycket om William. Han har blviti så stor.

Nej nu ska jag lägga mig i sängen och vila hoppas Emil kommer till mig en stund också.

2 kommentarer:

  1. Sova en stund? Du sov ju 3 timmar min sötis :D

    Kyssar

    SvaraRadera
  2. Emil:
    Jag mår ju inge bra. Låg med morgonrock nattlinne och mysbyxor och sen mitt stora täcke uppe på det och frös..

    SvaraRadera