onsdag, februari 4

Funderingar

Jag sitter här med massa funderingar på hur jag ska göra med allt. Jag och Emil har planerat att vi ska flytta efter sommaren. Jag hoppas verkligen att det kommer bli så. Just nu har vi det bra tillsammans men det går ju upp och ner som i alla förhållanden. Jag vill verkligen att det ska vara vi och det skulle vara ett sånt skönt och stort kliv om vi skulle flytta ihop. Vi kan inte ta förgivet att mamma och pappa ska acceptera att vi bor här så länge till. Sen har jag längtat väldigt länge tills vi ska få något eget som man får inreda själv och kolla ut färger på tapeter och allt det där.

Satt och kolla på lägenheter både i Sandviken och i Gävle. Helt sjukt egentligen det är billigare att bo i Gävle än i Sandviken. Billigaste tvåan i Sandviken just nu som fanns på SandvikenHus ligger på nästan 3.900 i månaden och då var det kallhyra.

I Gävle hittade jag billigaste för drygt 3.500 och sen är det ju uppåt men ändå. Jag lägger ju hellre en hundring till och få bo i Gävle.

Jag vet inte om jag skulle kunna bo i en etta med Emil. Då skulle man nog gå varandra på nerverna ganska snabbt. Fast det kanske beror på hur planlösningen är också. Hittade en etta som var ganska stor tror det var 45 kvadratmeter och så var det en sovalkov och då kan man skärma av och då blir det som ett extra rum. Men vi får se hur det blir med allt. Det är ju ett tag kvar och Emil blir lite trött på mig när jag tjatar hela tiden. Men man måste ju få planera och drömma lite i alla fall.

Har ju bott hemma nu i snart 2 år sen jag började skolan så jag har sluppit skulder i 2 år och det känns väldigt bra. Men jobbigt att få skulder om man inte behöver. Sen vill man bli vuxen på riktigt också.

Ska parata och visa mer lägenheter för Emil sen när det börjar närma sig att vi ska flytta:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar