torsdag, februari 19

Hockey

Ikväll var det hockey. Brynäs mot Södertälje. Jag fick gå på den gratis idag om jag hade velat men jag orkade inte åka in till Gävle en gång till. Onödigt när jag har så jag kan kolla på det hemma. Var faktiskt en ganska bra match måste jag få säga. Och snyggingen Widing gjorde två mål även i den här matchen. Så roligt att det går bra för honom nu.

Nu ligger Brynäs på slutspelsmatch igen. Men man vet aldrig förlorar vi de matcherna som är kvar och fel lag vinner så kan vi vara i kvalserien också. Men det hoppas jag verkligen inte. 13-3 på 3 matcher det är inte så dåligt det heller. Lindbäck var superduper bra i målet. Har varit det de tre senaste matcherna också men idag var han grym. Så synd att han fick släppa in det där dumma 3-1 målet. Men det är i alla fall de tre poängen som räknas i slutet i alla fall.

På lördag är det en superviktigt match för Brynäs. Mot Djurgården hemma. Man kan säga att det är som en 6 poängsmatch. För det är dom två lagen som just NU slåss om att få gå till slutspel. Så kom igen Brynäs...!!! Har läst att det ska vara ett hejdundrande tifo på lördag också. Man är lite sugen på att åka in. Men det blir nog soffan den här gången också..


1 kommentar: