tisdag, februari 3

Pluggandet

Var in till skolan idag och lyssnade på en ganska bra föreläsning som handlade våran ledarroll som lärare och demokrati och lite så där. Den var ganska intressant och han som pratade var väldigt bra på att göra de måste jag säga. Vi hade bestämt att vi skulle ha leta på en vetenskaplig artikel om specialpedagogik idag men tror det blev lite miss i kommunikationen så vi ska göra uppgiften på fredag istället. Det var ganska tur ändå för jag hade hittat en på svenska i en tidskrift från Göteborgsuniversitet men den var tydligen inte lika bra som de andra skulle vara som var på engelska. Så det var bara att åka hem och leta efter en ny. Tog mig lång tid innan jag fattade hur jag skulle leta för att hitta en på pdf. Men nu har jag hittat en som verkar vara ganska bra. Otur för mig så är den på engelska och jag och engelskan är ju inte bästa kompisar så det kommer bli lite tufft att fatta allt. Tur att Google finns säger jag bara:) Har i alla fall läst halva nu och ska fortsätta om en stund igen. Och mitt i allt läsande så gick min överstryckningspenna sönder. Måste verkligen köpa nya. Hitta som tur var två stycken men dom är halvbra.

Har lite böcker jag måste läsa också. Fast jag känner att det är mycket viktigare att hinna med att göra alla uppgifter istället för att läsa alla böckerna.

Nej nu ska jag kolla på tv med Angelica.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar