fredag, mars 27

Winnerbäck är min GUD

Det två första raderna är när man känner sig olyckligt kär eller när kärleken har tagit slut eller nått sånt.

De andra två raderna kan man fortsätta att sjunga på när man känner att man har hittat sin kärlek här i livet igen. För tillsammans blir dessa rader bland det finast av dom alla.

Det sägs att kärlek lovart stort men håller tunt
Du kan kalla det förnuft men aldrig sunt

Det är sagt av nån stackare som aldrig ramlat runt
Med dig, med dig, med dig


5 kommentarer:

  1. Winnerbäck = ren kärlek!!

    Sån otroligt fin låt!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag behöver väl knappast skriva att jag älskar den där låten. En av mina absoluta favoriter, det är liksom bara Winnerbäck som kan få till nånting sånt där..

    SvaraRadera
  3. Angelica:
    Ja jag älskar den låten

    Linnea:
    Ja alltså det är den absolut finaste kärlekslåten som finns. I alla fall på svenska.

    SvaraRadera
  4. Vette sjutton om den inte slår dom engelska också.. Fast det kanske är just på grund av att den är på svenska som den berör mig extra mycket?

    SvaraRadera
  5. Linnea:
    Jo alltså ordeb "I love you" betyder inte lika mycket för mig som "jag älskar dig" jag tycker att svenska berör mig mer. Så det kanske du har rätt i:)

    SvaraRadera