söndag, mars 29

Låtsas kungen

Det här är den boken som jag ligger och läser på nätterna eller när jag får tid över. Jag brukar inte läsa böcker för jag tycker det är så jobbigt att läsa böcker jag vet inte varför men det är så i alla fall. Jag hittar aldrig tiden att läsa heller. Men den här boken är så himla bra och den passar perfekt till den kurs som jag läser nu på Högskolan som handlar om Specialpedagogik. Den här boken handlar om en ny exad lärare som får jobb på en skola som barn som har problem med familj och skola hamnar. Man får följa hennes kamp för att klara av vardagen med de här eleverna som ingen har lyckats tagit hand om innan. Vilka knep hon använder och hur hon aldrig ger upp fast eleverna svär och skriker och struntar i henne. Hur dom river sönder böckerna och knäcker pennorna. Hur hon får dom att få gnistan att vilja jobba. Ja den måste läsas.!!!!


2 kommentarer:

  1. Hur ska du kunna bli lärare om du tycker att det är jobbigt att läsa böcker?!????

    SvaraRadera
  2. Anonym:
    Jag tycker det är jobbigt att läsa kurslitteratur. Jag tycker om att läsa högt för barnen..

    SvaraRadera