söndag, mars 8

En rolig grej

En roliga grej. Hitta på ord som börjar på samma bokstav som ditt förnamn. Du får inte använda samma ord flera gånger.

1.Vad heter du? Emelie
2. Ett ord på fyra bokstäver: Elak
3. Flicknamn: Ebba
4. Pojknamn: Emmanuel
5. Yrke: Elektriker
6. Färg: Eldröd
7. Klädesplagg: Elastiska trosor
8. Mat: Escargot
9. Sak i badrummet: Eluppvärmd handduks hållare
10. Plats/ Stad / By: Edsbyn
11. En orsak att vara sen: Efterklok
12. Någor man skriker: Egoist
13. Film: Enslingen (Beck)
14. Något man kan dricka: Exotiska frukter (fanta)
15. Artist/band: Elektrik banana band
16. Djur: Elefant
17. Gatunamn: Ekostigen
18. Bil: Elcat
19. Sång: Elegi med Winnerbäck
20. Aktivitet med mer än en deltagare: Ett skepp kommer lastat

Jag utmanar:
Linnea
Angelica
Malin
Malin
Och ni som inte gjort den innan..


2 kommentarer:

  1. Hallå där, du glömde mig xD Jag hjälpte dig med typ halva xD

    SvaraRadera
  2. Angelica:
    ja jag vet men bloggen krånglade så så jag hade inte tid att skriva det:)

    SvaraRadera