måndag, mars 2

Söndagen

Ååå vilken söndag. Mamma väckte mig halv 11 så skönt att få sova lite. Vasaloppet var det på tvn men det brydde jag mig inte om. Jag packade väskan och väntade på att Angelica och dom skulle komma och hämta mig. För vi skulle till Zinken och kolla på bandy:) Bussen gick vid kvart i 1 och den var full med människor.

Väl framme så var det bra stämmning och det blev väldigt mycket folk där. Vet inte exakt hur många det var men det var en del. Många SAIK:are var där och kollade, och oj vilken match det var. Trodde jag aldrig när jag åkte dit med en förlust mot hammarby i elitserien. Matchen slutade till sist med HELA 10-4 till SAIK. När vi gick tillbaka till bussen kom det massa fjantiga bajensuppotrar och skrek massa fula saker. Fattar inte det är ju bara en sport. Visst jag blir också ledsen och sur när vi förlorar men inte säger jag några dumma saker så där. Nej uscha.

När vi rullade iväg med bussen så började några bajare kasta massa saker på bussen. Han som körde bussen blev skitförbannad och hoppade ut bussen och skrek något till dom. Fattar inte varför man måste hålla på och fjanta så där.. Nej men skön seger var det. Få se hur det går imorgon då det är kvartsfinal 2 av 3 hemma på vallen...

Kolla på den här klippet från SVT ..

1 kommentar: