lördag, mars 7

fredag.

Igår så vaknade jag vid 9. Visste att jag hade en jobbig dag framför mig. Hade lovat morfar att jag skulle städa åt honom. Han ville även att jag skulle tvätta hans bil. Så kände att det skulle ta några timmar att gör allt det där.

Åkte dit så jag var där till 10 och började med att tvätta bilen och det var inte det lättaste då han inte hade nå avfettningsmedel eller nånting sånt hemma. Fick stå med en liten svamp och diskmedel. Tog väl två timmar så idag är min rygg mörbultad. Dammsög och torkade invändigt också så bilen blev ganska fin i alla fall.

Sen in i huset och städade hela huset. Dammade dammsög och torkade golven. Blev fint och det luktade gått. Det tog med 4 timmar allt som allt så när jag kom hem somnade jag i soffan och sov i 1 timme.

Mamma påpekade när jag vaknade ett jag snarkade. Och ja jag vet för min hals är helt svullen och kan knappt svälja. Funderar på om jag har någon infektion eller nått sånt i halsen. Men har inte tid att kolla upp det heller. Går på alvedon så får de om det släpper om nån dag. Har inte tid att vara sjuk heller..

På kvällen kom Angelica över och vi kollade på tv och spelade kort. Alltid lika trevligt att umgås med henne. Snart kommer hon igen och vi ska kolla på bandy och hockey.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar