torsdag, mars 5

Som sagt fullt upp

Nu har jag varit igång hela veckan utan att ha hunnit skriva nått här. I tisdags så var jag till skolan och hade en föreläsning om matematik och hur man ska tänka på matematiken för elever i behov av stöd och så där. Tycket den var rätt okej. Kom hem ganska skaplig tid men det blev inte så mycket läxa gjord i alla fall. Somnade i soffan för jag var så trött. Sen på kvällen var det bandy på Vallen. Ska lägga upp lite kort från den när jag har hunnit lagt in korten. Vilket fall som helst så vann mitt kära SAIK med 5-4. Shit vilken match. Synd för er som inte var där. Spännande in i sista minuten. När det var ungefär 10 minuter kvar av full tid så bryter sig Bella igenom och då står det 4-3 till SAIK. SAIK har även 2 stycker utvisade. Då dra Hammarby på sig två stycken utvisningar samtidigt. Men Hammarby lyckades kvittera när det bara återstod nån minut av full tid. Dommaren meddelade att det var 3 ½ minuts tillägg på matchen. Jag tänkte att ni går det till förlägning men så blev det inte. När det var 2 minuter in i förlägningen och Hammarbyarna var fortfarnade utvisade för Hammarby hade tagit timeout så dom fick sitta där 1 ½ minut till, då gjorde SAIK och Marcus Wedin # 26 mål för SAIK. Mycket snyggt framspelade av Daniel Mossberg #17. Helt underbar känsla när dommaren blåste av matchen. Hela klacken stod och skrev: Bye bye bajen bye bye bajen bye bye bajen bye bye:)

Nu väntar Västerås i Semi kommer bli betydligt svårare. SAIK förlorade första hemma mot dom i början av säsongen med udda målet och nu sista matchen innan slutspelet vann vi borta mot dom med udda målet. Man kan nästan säga att chansen är fifty fifty. Låt bästa laget vinna bara det blir SAIK:) hehe. Nej alltså jag todde aldrig SAIK skulle ha någon chans i år men Semi tycker jag är bra gjort med de laget vi här...


1 kommentar: