fredag, mars 20

funderingar

Ligger i min säng och tänkte skriva lite i min blogg.. Det var ett tag sedan jag skrev lite funderingar och tankar om livet. Jag har som sagt lite dålig tid till att sitta vid datorn och skriva i min blogg för jag har så mycket på gång hela tiden.

Nu har det gått 6 veckor och lite till sen Emil och jag gick ifrån varandra och idag är jag bara glad och lättad att det blev så. För som jag och Linnea snackade om när i satt och fikade i onsdags. Jag har varit i tankar många gånger att jag ska lämna Emil men jag har aldrig riktigt "vågat". Alla jag har snackat med som känner Emil har sagt att jag förtjänar någon bättre än honom för han såg aldrig mig för den jag är och han vill bara ha som han vill hela tiden. Jag har lärt honom allt han kan, nej kanske inte riktigt men nästan så, och jag tror det blev för jobbigt för honom när vi började snacka om att flytta hemifrån. Eller så hade vi bara växt ifrån varandra. Emil är inte samma människa nu som jag var tillsammans med. Han är ute och super på helgerna och han berättar för mig om att han hånglar med tjejer på krogen och att han ligger med en tjej som bara är hans kompis och så vidare. Sånn är egentligen inte Emil men han är väl inne i nån sen tonårskris eller nått. Vilket fall som helst så bryr jag mig inte om vad han pysslar med längre. I början ville jag veta allt. Nu har jag mitt eget liv och jag lär känna nya människor hela tiden. Idag känner jag bara att jag har slösat bort 5 år av mitt liv på honom. Visst vi hade det bra också men jag tror att jag skulle kunnat haft det bättre med någon annan.

Jag tycker det är så himla skönt att kunna göra vad jag vill utan att behöva fråga någon annan om det är okej eller inte. Om jag vill så åker jag ner till Skåne eller upp till Lappland eller vart det nu kan vara och ingen ska bry sig liksom. Jag umgås med vem jag vill när jag vill. Jag sitter och funderar varför jag har låtit mig själv varit bunden till den här killen i så många år. Jag tror det är för att jag har varit rädd för att jag inte skulle kunna träffa någon annan. Men idag vet jag att det finns så mycket bättre människor än han för mig. Få se vad som händer och sker senare i livet om jag hittar någon som jag vill ha eller om jag kommer fortsätta som singel. Just nu finns det ju en som jag är väldigt intresserad av och han av mig också så vi får se vad som händer och sker när jag kommer träffa honom.


1 kommentar:

  1. Du förtjärnar de bästa gumman. Du är en jätte bra och STARK tjej det vet jag. Saknar dig och hoppas vi kan umgås lite nu i sommar :) Kraam

    SvaraRadera