lördag, april 4

Det händer mycket just nu

Nu har jag inte skrivit i min blogg på ett tag.
Jag har inte haft tid att göra det för jag har gjort så mycket annat.

Har varit en del att göra i skolan då jag hade en redovisningen i torsdags och jag tror verkligen att den gick bra för det kändes som de som satt och lyssnade tyckte att det var intressant. Jag blev faktiskt ganska nöjd med våran powerpoint som jag gjorde. Jag tror att dom i min grupp också blev nöjd med den.

I tisdags fick jag ett konstigt samtal från Angelica då frågade hon om jag hade varit med henne under dagen. Och det hade jag inte med tanke på att jag har varit borta hela. Åkte hemifrån vid 8 på morgonen och kom hem vid halv 9. Morfar fyllde 80 år och Malin ville följa med så det blev en extra sväng till Bomhus och Gävle när vi var klara med allt. Men det var faktiskt väldigt roligt att hon ville följa med och så fick vi snacka en hel del när vi satt i bilen tillsammans. Tycker synd om dig gumman och jag finns alltid här för dig det ska du veta.

Angelica skickade sms till mig på onsdagen och sa att hon skulle åka in på sjukhuset till nån läkare. Sen hörde jag inget mer av henne. Så jag ringde Carlsson och frågade henne om hon visste nått men det gjorde hon inte. Så vi blev oroliga för henne. Skickade sms till Angelicas mamma för att kolla vad som hade hänt och fick sedan reda på att hon hade blivit inlagd på sjukhuset men skulle komma hem i torsdags. Dom vet inte vad som är felet.. Tycker synd om dig gumman men hoppas du blir bättre snart.

I torsdags bar det av ner till Mariestad. Ganska lång tågresa men det gick faktiskt väldigt snabbt då jag satt och pluggade stor del av tiden. Hann skriva väldigt mycket så det känns vädligt skönt. När jag var nere i Töreboda och väntade på en buss så snackade jag med Oskar på telefon och helt plötsligt så dör hans telefon. Då blev jag sjukt nervös att han inte skulle vara där när jag kom. Men han stod där. Shit vad nervös jag var när jag skulle krama honom. Men det gick jättebra och vi snackade hela vägen hem till honom. Kommer inte ihåg nått vi sa för jag var så nervös. Just nu sitter jag vid hans dator och skriver det här inlägget så jag har inte blivit hemkastad av honom ännu. Det känns bra. Vi har det jättemysigt tillsammans och jag tycker jättemycket om honom. Hoppas och tror verkligen på det här.

Idag lördag gick vi ut och gick runt här i Mariestad. Shit vad fint det är här alltså. Alla gamla hus och Vänern. Så himla fint. Och skönt väder har det varit idag också. Jag var tvungen att ta av mig jackan när vi gick för det blev så varmt. Oskar gick i bara t-shirt. Nu är verkligen våren här. Hit till Mariestad vill jag flytta, och jag hoppas det blir tillsammans med Oskar då. Han knäppte lite kort med min kamera när vi var ute och gick. Jag ska lägga in dom på min dator när jag kommer hem för jag glömde min sladd hemma.

Nej nu ska jag gå och umgås med honom lite..

2 kommentarer:

  1. aw! Lill skruttan då, jag är ledsen att jag inte hörde av mig. Men jag hade mobilen hemma och de var verkligen inte meningen att du skulle bli orolig! <333
    Vad kul att du har de bra med Oskar!
    Ringde jag dig i tisdags? hm de har jag inget minne av:S Jag minns knappt tisdagen, vet inte riktigt vad som hände:S

    men men.. hoppas du kommer hem snart för jag saknar dig!!<33

    Puss och kram

    SvaraRadera
  2. Att vara kär i kärleken och vandra från famn till famn brukar inte ge något långvarigt. //Ingrid.

    SvaraRadera