söndag, december 14

Julmarknaden i Högbo



Helt perfekt väder för att gå på julmarknad. Det var några minus och uppehåll. När vi kom till Högbo var det jättemycket bilar och jättemycket folk. Mysigt att det är så mycket folk som går på julmarknad. Det fanns allt möjligt att kolla på. Jag skulle kolla på en julklapp till Emils morfar. Jag hittade en jättefin julprydnad av nått slag. Vet inte riktigt hur jag ska förklara. Den var i vilket fall jättefin.

Sen köpte jag en julhandduk och grytlappar till mamma. Hon ville ha svarta till köket för hon har svarta gardiner. De passade jättebra. Köpte även hjortronsylt till pappa. Det är det bästa han vet.

Vi var även in på Björk and berries och kollade och luktade. Fanns massa mysiga saker där inne. Hittade en tvål som luktade smultron. Den gillade jag skarpt. Fanns även med äpple, lavendel, vanlij och massa annat. När man gick ut därifrån luktade det jättekonstigt i näsan. Men blev sugen på att köpa nått med smultronlukten. Den luktade precis som den här smultrondrickan luktar. Om det är någon som kommer ihåg?

Ikväll har vi haft en lugn kväll. Först kollade vi på finalen i innebandy som var spännande till tusen men tyvärr förlorade Sverige i förlängningen mot Finland. Sen har jag kollat på Svenska hjältar galen på 3.an. Vilka människor det finns man blir rörd när man tänker på det. Nu ska vi lägga oss och kolla på Svensson Svensson på SVT play och så kanske det blir ett avsnitt av Andra Avenyn, som förövrigt är mitt absolut favorit program.

Ha de bra allihopa..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar