lördag, december 13

Hockey


Jag Emil och Angelica var som sagt in på hockey idag. Det var faktiskt en riktigt bra match. Det var sjukt mycket djurgårdare där. Men jag tyckte bara att gjorde att det blev bra stämning. I första perioden så gjorde djurgården 0-1 och det kändes som att Brynäs hängde med ganska bra ändå. I andra fick Dixon in 1-1 och det kändes så himla skönt. Sen blev andra perioden sönderblåst av Rönnmark. Han blåste utvisning för i princip allt. Lite tråkigt faktiskt. Men helt plötsligt var det en videogranskning om det skulle vara mål eller ej och jag hade inte ens sett att pucken var i målet. Men mål blev det och Brynäs ledde nu med 2-1. Sen vägde matchen fram och tillbaka och i full tid stod det 3-3. I övertid blev det inget mål. Så en poäng till Brynäs. Brynäs sköt betydligt mindre skott men var bra med i matchen ändå tycker jag..

Nu är det upphåll från hockeyn ett tag. Men bandyn är det match på fredag borta mot Sirius. Få se om jag åker på den. Jag hoppas det. Skulle va skönt att ha något att se fram emot när jag sitter och gör min tenta på fredag.

Nej nu ska jag duscha och sen byta sängkläder. Åååå älskar att lägga mig i en renbäddad säng.

Ha en trevlig kväll nu allihopa.

4 kommentarer:

  1. Heja Brynäs!!
    Usch va jobbigt, hur ska ja klara mig utan hockey och bandy?!

    SvaraRadera
  2. Ganska rolig match och dag. Men det bästa av allt är endå att komma hem och lägga sig i sängen sen när den är renbäddad.

    SvaraRadera
  3. Angelica:
    Ja du jag vet inte ja. Men vill du åka på fredag till Sirius?

    Emil:
    Jaaa det är så underbart.. Man sover så gott då.

    SvaraRadera
  4. Har utmanat dig i min blogg! :D

    SvaraRadera