fredag, december 26

Annandagen

En av de bättre dagarna på länge. Vaknade i morse av att klockan ringde för jag skulle gå upp tidigt för vi skulle iväg och fynda lite på mellandagsrean. Börjar med att vi åkte till Valbo. Shit va folk det var där. Gick knappt att gå in så vi var där bara en liten stund för att senare fortsätta till Gävle. Emil ville dit för han skulle in på Hi-Fi klubben och kolla på nån förstärkare till hans hörlurar. Jag fattar inte men han blev i alla fall glad när han hade köpt den.:)

Jag hittade lite fynd jag med. En väska och lite tröjor på rea även en sjal. Roligt att handla på rea. I Gävle var det inte alls så mycket folk som det var i Valbo.

När vi var klara åkte vi till Sandviken för vi skulle gå på Bandy idag också. Emil bjud mig på mat på Monroes. Mysigt värre. Sen var det bandy som gällde. Vi kom dit 45 minuter innan matchen skulle börja så vi fick se när SAIK och Broberg tränade. Måste varit evigheter sedan jag såg dom tränade.

Matchen var väldigt svängig. SAIK spelade stundtals mycket bra men stundtals undrade man va f*n dom höll på med. De släppt bara igenom Brobergsspelarna och det gjorde mål hur lätt som helst. Sjösten var dommare behöver man säga mer för er som är bandy intresserade. Han har aldrig gillat SAIK och kommer aldrig att göra det heller. Han utvisade SAIKare hela tiden. Men Broberg fick i princip aldrig utvisning. Usch va sur jag var på honom. I 92 minuten blev det straff för Broberg och SAIK ledd då "bara" med 8-7. Nu ville man verkligen inte se ett till Brobergmål och det behövde vi inte heller för Joel räddade. Helt otroligt måste jag säga. Blev såå himla glad. Skön seger.

I matchen fick även Mossan göra sitt första mål för SAIK den här säsongen. Så kul för honom. Han blev verkligen superlycklig.:)



Sen hem för att kolla på hocket Brynäs. Men den matchen belv fiasko. Uscha. Förlorade till slut med 3-5.

I natt är det junior VM. Får se hur mycket jag orkar kolla på men lite blir det nog.

1 kommentar:

  1. Bandyn var ju en skitbra match alltså! Hockey var inte lika rolig. Men trevlig dag var det med dig min älskling.
    pusspuss

    SvaraRadera