måndag, december 29

En rolig heldag

Den här dagen har varit en rolig dag.

Jennifer kom och hämtade oss kl 11.00. Det var verkligen skitkallt i morse. Kollade aldrig hur kallt det var men kallt var det. Vi gav oss iväg till Orsa. Tog över 2 ½ timme att åka dit men vi hade så trevligt i bilen vi snackade om allt mellan himmel och jord.

När vi kom fram fick jag och Emil se hur Jennifer bor. Det var roligt att se. Sen bar det av till Mora för att gå in på Dollarstore. Gillar du Dollarstore och har inte varit in i Mora så måste du verkligen åka dit. Hur stort som helst ju. Hittade lite små roliga saker där som man alltid gör på Dollar.

Sen åkte vi vidare till Sågmyra och Lager 157. Jag har varit där en gång tidigare då tyckte jag att det var mest massa skit men idag så var det mycket bättre. Emil köpte tre jättesnygga tröjor ovanligt för honom att köpa kläder men de var superfina. Själv köpte jag några sjalar, två tröjor och ett par trosor. Det var ju roligt när det var så billigt.

Bredvid Lager 157 låg en lite bod som hade massa små pyssel och heminredningsgrejer. Dom hade massa scrapbook grejer. Jag som inte skulle köpa nått på ett tag. Det gick inte så bra. Kunde bara inte låta bli:)

Klockan hade nu hunnit blivit ganska mycket och vi hade inte hunnit käka lunch. Vi åkte till Borlänge och käkade på Burger King. Gott med mat när man var så hungrig. Sen var de Kupolen som gällde. Jag köpte lim men inte de jag skulle utan det blev ett annat ändå. Men testade de nyss och de funkade minst lika bra och de va mycket billigare, ibland kan man ha tur.

Nu sitter jag och Emil och kollar på Junior VM på tv. Rolig match än så länge iaf. Sverige leder med 5-1.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar