lördag, maj 2

Mariestad




Ja nu är jag i Mariestad igen. Nu är staden ännu mer i blom än när jag sist var här. Så skönt att få träffa Oskar igen. Nu har ju jag bilen med mig så vi kan åka runt och kolla på olika saker och det har vi gjort också.

Ska skriva mer och lägga upp kort på vad vi har gjort men orkar inte skriva om allt just nu:)

Valborgsfirandet blev mysigt och trevligt. Tycker att alla i hans släkt är trevliga emot mig så det känns väldigt bra. Jag har nästan träffat alla i hans släkt nu.

Igår började bilen krångla igen och jag visste inte vad det var. Vi åkte och det lät så illa så vi visste inte hur vi skulle göra. Vi stannade vid Sandviken och gick och satte oss vid vattnet och snackade lite och jag ringde till pappa och frågade vad det kunde vara. Han visste inte så han tyckte att jag skulle ringa till en kompis till honom. Så han skickade hans nummer till mig via sms. Under tiden åkte vi och hela däcket fram började vobbla. Då kom Oskar på vad det var. Vi stannade och han öppnade bagageluckan och plockade fram en sak och började skruva på bultarna på däcket och dom satt inte lite löst. Han kunde nästan skruva 2 varv på varje bult. Vi hade sjuk tur att inte vi tappade någon bult. Sen slutade de låt. Så skönt blev så lättade. Tur att jag har Oskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar