lördag, maj 2

Lördagkväll



Ååå vilket underbart väder det har varit nu en hel vecka. Jag mår så himla bra när det är sånt här väder. Man vill göra mycket mer saker och man vill verkligen inte vara inne.

Nu sitter jag på Oskars balkong och skriver i min blogg. Klockan är 21.19 och det är så himla skönt ute. Solen har nästan gått ner men det är fortfarande ljus och det är varmt och skönt. En liten humla sitter bredvid mig och surrar. Himlen är nästan klar ifrån moln det är så underbart fint att bara sitta här och njuta av livet. Jag hör Oskar och hans kompis sitter och snackar vid datorn men så skönt att jag får sitta här lite för mig själv.

Men idag har jag inte haft nån bra dag i mig själv så att säga. Jag vet inte vad det har varit men jag har inte mått så bra helt enkelt. Ja kan ha sådana dagar ibland. Men det tror jag att vi alla människor har lite då och då. Oskar ville åka nånstans nu ikväll men jag ville verkligen inte åka. Jag är så glad att han förstår att jag inte vill åka dit. Han snackar om att han vill dit och jag sa att han får åka om han vill. Kvällen är ju inte slut vi får väl se vad som händer.

Idag har vi varit och grillat med Oskars familj. Mysigt och trevligt måste jag säga. Alla i hans familj är så gulliga och trevliga emot mig. Jag och Oskar bakade rabarberpaj när vi kom hem. Den blev riktigt god faktiskt. Ibland lyckas man bra:)

Idag är det en månad sedan jag och Oskar träffades första gången. Fatta hur snabbt tiden har gått. På ett sätt känns det som jag har känt Oskar länge men på ett känns det som jag inte känner honom. Jag lär mig nya saker om honom hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar