torsdag, december 17

Upptagen

Idag har varit en bra dag måste jag säga. Var till doktorn på förmiddagen. Fick lite hjälp måste jag säga fick nya medicin för min astma och så fick jag en remiss till Hud här i Gävle. Jag hoppas verkligen att de kommer kunna hjälpa mig denna gången. Kommer säkert ta 3 månader innan jag får någon hjälp men vi får väl se. Fick även en ny salva som jag ska ha på kroppen som inte skulle vara lika fet. Den fanns dock inte på apoteket så de beställde och den skulle komma imorgon så får testa den imorgon. Hoppas verkligen på den. Fick även mer cortisonsalva så nu har jag och kan behandla mina eksem när jag behöver.

När jag kom hem ifrån läkaren så bestämde jag mig för att slå in julklapparna. Det blev tyvärr inte det igår. Jag har nog slagit in alla nu förutom en till Jennifer som jag inte vet hur jag ska slå in men det får vi se jag kommer nog på nått:). Tog även fram våran nyinköpta julgran för att den ska få hänga till sig lite. Det var tur att vi tog fram den nu för det var ett himla jobb att fixa alla grenar. Men nu står den där och ser fin ut:). Det var bestämt att Marcus skulle komma hit så han kom efter 4. Oskar fick ett telefonsamtal vid tretiden om han kunde jobba ikväll och han tackade inte nej till det, så just nu är han i Timrå och lastar och lossar. Så stolt över min Bubbas. Marcus och jag åkte iväg samtidigt som Oskar åkte till jobbet. Vi skulle handla lite gott till hockeyn och så lite mat som vi skulle käka. Blev ruskigt gott. Fick tips av Anna igår i skolan om lax, det blev så gott, tack Anna för tipset.

Vi ägnade kvällen åt att snacka om gamla minnen och så där. Kollade även en del på tv. Matchen var inte så kul då Sverige förlorade. Fick även reda på att Marcus ska vara med oss och fira nyår. Det ska fanimig bli en bra nyårsafton i år med mycket god mat och mycket trevligt folk. Så skönt att vi har någonstans att vara i år och inga föräldrar som stör:) hehe.

Nu sitter jag och väntar på att Oskar ska ringa så jag vet när han är på väg ifrån Timrå. Han har närmare 3 timmar hem därifrån och sen vet jag inte om han ska lossa något när han kommer till Gävle också. Vi får väl se. Saknar honom nu. Hoppas han får jobba mer den här månaden:)

2 kommentarer:

  1. vilken tur att du hängde med till stockholm i går hade aldrig hållt mig vaken annars tackj för du finns emme du betyder allt för mig

    SvaraRadera
  2. Tungdragarn/älskling
    Lugnt klart jag följer med dig älskling när jag inte har annat för mig. Du betyder allt för mig oxå.

    SvaraRadera