onsdag, december 16

Sista dagen för året

Idag var det sista dagen för detta år på högskolan. Nu är det ganska exakt 1 år kvar tills jag går ut som lärare. Känns som att det är långt kvar men känns ändå som att jag har kommit en bra bit på vägen. Idag hade vi redovisning och det kändes som att det gick ganska bra i alla fall. Nu är det bara hemtentan och en artikel som är kvar att jobba med innan jul. Efter jul blir det nya kurser att ta sig an men jag hoppas att det kommer gå bra.

Ikväll ska jag försöka att slå in lite julklappar när jag är själv hemma. Oskar jobbar så det blir en kväll ensam men det gör inte så mycket. Skönt att ta de lugnt och göra lite som jag vill här hemma. Ikväll är det Bonde söker fru och det måste man ju verkligen se. Jag hade velat gå på bandymatchen i Sandviken ikväll men jag känner att jag varken har råd eller lust att åka till Sandviken nu när det snöar och är halt. Dessutom har Oskar bilen till jobbet så då hade jag varit tvungen att ta bussen. Usch nej jag får följa grabbarna vi internet istället. Hoppas på seger även ikväll.

Imorgon ska jag äntligen gå till hälsocentralen och få hjälp med mina eksem. Jag hoppas i alla fall att de kommer kunna hjälpa mig för just nu håller jag på att bli galen. Det kliar hela tiden och det gör ont i huden. Vet inte om det beror på mina eksem eller om det är vädret eller om det är att jag är stressad eller nån blandning av alltihopa. Jag hoppas i alla fall på att de ska kunna hjälpa mig på något sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar