torsdag, november 19

kokong

Ja nu sitter jag här själv hemma igen. Oskar är och jobbar, men det är så skönt att han får jobba också.

Igår hade vi en jobbig dag. Först så brakade sängstommen ihop, fattar inte hur man kan göra en så dålig sängstomme helt sjukt hur många gånger den har gått sönder nu. Hade den funnits kvar hade jag inte rekommenderat att köpa den men nu finns den inte kvar så då behöver jag inte vana er för den. Vi har även haft lite problem med att få upp vårt duschdraperi för vi ville ha de i en vinkel men då var man tvungen att skruva upp den. Men det satt inte heller så igår rasade den ner IGEN. Få se om den sitter nu i alla fall då. Sen var vi iväg och storhandlade. Så bra att göra det tycker jag för det blir verkligen mycket billigare om man gör så. Vi gör även matlistor på vad vi ska äta om dagarna men inte alltid att vi följer det men då vet man i alla fall vad man har för mat hemma.

Igår var även Jennifer och Marcus här och spelade lite Monopol. Lite konstigt men det var faktiskt roligt. Senare på kvällen kom även Johan och Sebbe och kollade på fotbollsmatchen som för övrigt var värdelös för Sverige spelade jättedåligt. Jag hade tippat på 2-0 till Italien men det blev bara 1-0 men det var ju bara bra för Sveriges del.

Idag har jag varit i skolan och haft redovisning men det gick bra även fast jag känner mig hängig. Få se om jag blir sjuk nu eller hur det blir. Har nyst hela natten och är täppt i näsan och känner mig som i en kokong. Men ska vila hela kvällen nu men lite glass kanske och sen lite tv så blir det kanske bättre. För imorgon har jag lite arbeten jag måste göra klart så det är ingen tid till att vara sjuk här heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar