torsdag, juni 25

Varför?

Jag har inte skrivit i min blogg på evigheter. Jag har inte haft ork lust eller tid att göra det. Jag vet att det är några som sitter och läsa min blogg och har suttit och kommit fram till varför Emil lämnade mig. Men jag kan bara säga att ni har fel i att han lämnade mig för att jag ville flytta ihop med honom. Jag är inte sådan människa som vill styra andra. Jag vill att den jag är tillsammans med ska må så bra som möjligt. Hade inte Emil velat bo tillsammans med mig hade han nog inte bott hemma hos mig mamma och pappa i nästa 2 år. Jag skickade sms till honom för att fråga varför jag fick bilen av honom och varför han gjorde slut med mig. Han svarade då att bilen var en skitsak för honom just då och att han tyckte att jag skulle ha bättre användning för den. Han lämnade mig för att han ville leva sitt eget liv och han ville leva det i Ludvika. Sen var det en annan sak som hände men det är mellan mig och Emil och det har INGEN med att göra. Idag är jag och Emil kompisar och kan snacka lite då och då via sms och msn. Inget mer.

Sen den saken att jag träffade Oskar så snabbt efter att det hade tagit slut med Emil. Det var för att jag kände att jag kunde leva mitt eget liv och jag kunde åka och göra vad jag ville när jag ville. Jag lärde känna Oskar via Msn och vi snackade ofta i telefon och vi bestämde att jag skulle komma ner till honom. Från den dagen jag åkte ner till honom är vi tillsammans och jag vill aldrig förlora honom. Nu har vi snackat om hur vi ska göra eftersom vi bor så långt ifrån varandra. Vi har funderat på om han ska flytta upp till mig. Det är INTE jag som har sagt det utan det är han själv som på med den idén först. Jag skulle aldrig tvinga honom att flytta upp till mig. Grejen är den att jag har börjat plugga i Gävle och jag vill plugga klart där också. När jag har pluggat klart kan jag flytta på mig och det har jag sagt till Oskar också. Så vissa kanske tror att jag vill att han ska flytta upp hit och försörja mig. Men varför skulle jag vilja det? Jag bor hemma nu för att slippa studieskulder. Jag har tänkt hela tiden att jag ska bo hemma under hela tiden jag pluggar. Flyttar Oskar upp hit kommer jag flytta tillsammans med honom och då ska jag ta studielån. Så i princip så förlorar JAG på att han flyttar hit. Men jag vinner den människan som betyder allra mest för mig och det är OSKAR!!!

Jag tror inte att det är någon som fattar hur mycket jag verkligen älskar Oskar. Jag skulle aldrig leka med hans känslor för jag älskar honom så sjukt mycket. Jag styr inte honom att göra olika saker här i livet han har en egen vilja och egna känslor. Jag tycker inte någon ska försöka bestämma över någon annan. Jag är 22 och Oskar är 21 vi lever vårat liv och jag hoppas att det snart kommer vara ett liv tillsammans och då är det VI som bestämmer över det och INGEN annan.

Jag hoppas att ni läser det här och tar till er vad jag har skrivit. Är det något ni funderar över eller så skriv till mig och fråga istället för att dra egna slutsatser.!!!!


2 kommentarer:

  1. Vi har känt varandra sen vi var små och jag antar att du är samma goa människa nu som då. Du har alltid brytt dig om andra och varit hur gullig som helst trots att du själv har fått stå ut med det ena och det andra. Du är en av de starkaste människor jag vet och du förtjärnar det bästa. Och de som dragit dom slutsatserna om dig vet inte vad dom snackar om. Varför det blev som de blev mellan dig och Emil behöver ingen försöka spekulera i. Du verkar trivas bra med Oskar och jag hoppas ni får vara lyckliga livet ut. Kram vännen. / Malinkaa

    SvaraRadera